Integreer Azure DevOps met HALOITSM

Verbeter de samenwerking tussen IT en het productteam door Azure DevOps te integreren in jouw ITSM-oplossing van Halo

Azure DevOps-integratie met HALOITSM

Door Azure DevOps te integreren in jouw ITSM-oplossing verbeter je de samenwerking tussen ICT en het productteam. Deze koppeling zorgt voor een efficiëntere werkwijze en een betere afstemming tussen beide teams.

Integreer Azure DevOps in ITSM-software HALOITSM

De Azure DevOps-integratie in Halo versterkt de communicatie tussen ontwikkelteams en klantenserviceteams. Met deze koppeling kun je sneller problemen aanpakken, wat resulteert in een hogere klanttevredenheid. Tegelijkertijd krijgen teams helder inzicht in klantprioriteiten en belangrijke informatie.

Door de interdisciplinaire samenwerking wordt de volledige context van zakelijke wensen en vereisten duidelijk. Dit voorkomt knelpunten in de samenwerking en helpt om SLA-problemen, kwaliteitsrisico’s en budgetoverschrijdingen te verminderen.

Wat maakt de Azure DevOps-integratie zo interessant?

  • Realtime inzicht: Toegang tot klantproblemen en -prioriteiten in realtime.
  • Betere samenwerking: Versterk communicatie en samenwerking tussen teams.
  • Actuele updates: Ontvang meldingen wanneer prioriteiten veranderen of issues zijn opgelost.
  • Snellere besluitvorming: Maak beter onderbouwde beslissingen met meer zichtbaarheid.
  • Snellere klantreacties: Verkort de reactietijd voor klanten.
  • Volledige traceerbaarheid: Zorg voor volledige transparantie in het proces.
  • Inzicht in klantbehoeften: Begrijp de behoeften van klanten beter met volledig inhoudelijk inzicht.

Praktijkvoorbeeld integratie Azure DevOps

Het probleem

Wanneer het supportteam een ticket ontvangt in HALOITSM over een softwareprobleem, wordt het proces vaak inefficiënt zonder een integratie met het ontwikkelteam. Een teamlid moet handmatig een e-mail sturen om het probleem door te geven, waarna een reeks follow-up e-mails wordt uitgewisseld. Dit leidt tot verwarring en inefficiëntie, omdat er geen centraal proces is om updates bij te houden of samen te werken aan de oplossing.

De oplossing

Wanneer het supportteam een ticket ontvangt over een softwareprobleem, maakt de integratie met Azure DevOps het proces efficiënter. Beide teams, inclusief het ontwikkelteam, kunnen direct de voortgang van het ticket volgen zonder handmatig e-mails uit te wisselen. Ze hebben realtime inzicht in wijzigingen in prioriteit, SLA-status en de oplossingstijd.

Dankzij automatisering wordt het risico op communicatiefouten aanzienlijk verminderd, wat resulteert in een betere klantenservice en een snellere oplossing van problemen.

Bekijk ook de andere integratiemogelijkheden van HaloITSM.

Effort IT
Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt.